Saturday, October 15, 2016

Bulan Ditutup Awan - Rokiah Wanda ( MTV + HQ Audio Original Version )




Wah klasik betul lagu ni. Aku suka sungguh bunyi gabungan alat2 muziknya .... padu.
Lagu merdu ini dinyanyikan oleh Rokiah Wanda pada tahun 50an. Aku pun belum lahir lagi masa tu. Sebenarnya kali pertama dengar lagu ini, aku dah terpikat. Masa tu aku dengar lagu ini dinyanyikan oleh Yuna. Waktu tu duduk dalam kereta dengar radio Suria FM. Dengan suara serak2 basahnya terasa merdu sungguh lagu ini.
Tapi Abah kata penyanyi asalnya Noraniza Idris. Aku cuba cari di Youtube nyanyian Noraniza Idris. Wah memang mengancam suara lunak merdu Noraniza menyanyikannya dengan lenggok tersendiri. Berkali2 dengar pun tak jemu.
Satu hari juruhebah Radio bagitau lagi ini asalnya dinyanyikan oleh Rokiah Wanda. Search lagi kat Youtube ... heheheh terlebih rajin le pulok akak ni kan!! Wahhh sedap betul bunyi gabungan instrumen yang digunakan untuk lagu ni. Layannnn
Klau uolls nak dengar lagu versi Noraniza Idris atau Yuna cari jer kat Youtube. Semua ada keistimewaan tersendiri, orang lama dan orang baru. Tapi kalau tanya akak le kan ... akak suka nyanyian Noraniza Idris.

No comments: