Saturday, May 3, 2014

Dah Lama Bersawang

Minta maaf anak-anak ku semua. Dah lama betul Mama tak menulis kat sini. Inilah akibat tak der kerja pergi cari kerja. Padan muka aku ... huaaaaa!!!

Memang semenjak aku join Shaklee bulan Januari ari tu aku jadi busy semacam. Aku boleh je buat pilihan, nak join untuk bolehkan aku beli produk Shaklee pada harga ahli. Kemudian beli dan makan untuk seisi keluarga jer. Tapi aku pilih untuk berniaga secara aktif. Apa lagi aku terus diserap masuk dalam group2 kecil. Diajar macamana nak buat blog, buat FB page, main Instagram, reka ayat2 promosi, meeting on-line, meeting off-line ... amik kau!!!  Macam nak pengsan mak.

Lebih hebat rakan seperjuangan aku dalam Shaklee ni semua muda2, pangkat anak belaka. Jenuh la aku nak ikut rentak mereka. Orangmuda tenaganya pantas.  heheheh jangan tak tau makcik ni pun dah terikut2 bahasa pelik budak2 tu ... korang, uolls, bebey, laling2, muahah dan ntah apa2 lagi (sebetulnya aku tak suka sangat perkataan korang ni, bunyi macam kurang aj... je).  Ahhh biarlah ... no hard feeling. Janji semua orang boleh sembang mesra dan respect each other.

Memandangkan perlunya aku mengejar target bulanan, bayangkan betapa havocnya minggu2 terakhir setiap bulan. Makan Shaklee, tidor Shaklee, mandi Shaklee, mimpi Shaklee. Dan setiap pertengahan bulan pulak, sibuk meninjau2 berapa bonus yang masuk ... ini part paling suspen.

Apa pun anak2 muda juga mengajar kita mendekatkan diri kpd Yang Esa.  Semua member disaran rajin bertahajud, solat taubat, solat dhuha, berzikir dan lain2 amalan rohani.  Bagus tu. Disediakan juga jadual untuk dipatuhi supaya kita tidak tertinggal semua amalan hariantu. Tapi ini semua perlu keikhlasan dan kejujuran sendiri juga. Tak mau buat pun boleh. Tapi sendirilah yang rugi kan?

Paling best aku ada lencana ku sendiri .... ni dia!!!


No comments: