Monday, July 19, 2010

Dalilah Tamrin


Al Fatihah.

RADEN GALOH

Raden Galoh
"Breast Cancer Metastasis is a Test of My Faith, Love and Resilience"


Semasa menulis ini air mata aku berguguran tanpa henti. Akhirnya janjinya dengan Allah tiba, Allahyarhamah Dalilah Tamrin pergi meninggalkan kita semua pada awal pagi ini di Hospital Kula Lumpur setelah bertarung dengan kanser selama beberapa tahun.

Aku tidak pernah bertemu dengan Allahyarham, tetapi aku adalah pengikut setia blog Allahyarhamah iaitu Raden Galoh of "One Breast Bouncing" semenjak beberapa tahun yang lalu. Seolah-olahnya aku kenal siapa Dalilah Tamrin, keluarganya, penyakitnya, rawatan yang diterimanya, kesakitannya, zikir-zikirnya, rintihannya...terasa begitu akrab. Selalu aku turut menangis apabila membaca cerita sedih dan kepayahan Allahyarhamah menghadapi kesakitan yang dihadapi. Tetapi Allahyarhamah dalam kesedihan dan kesakitannya akan segera bangun dan sentiasa bersikap positif dan berserah kepada Allah atas setiap penderitaan yang ditanggungnya. Aku benar-benar kagum dengan kekuatannya.

Buat Raden Galuh: Innalillah hiwainnalillah hirrajiun. Semoga rohmu ditempatkan bersama-sama orang yang mendapat keredhaan Allah. Terima kasih kerana banyak berkongsi ilmu dengan kami, terima kasih kerana sering jujur dengan kami, blog Raden akan kami simpan untuk rujukan dan panduan.

Al Fatihah.

No comments: