Tuesday, November 3, 2009

Aku Suri Rumahtangga Sepenuh Masa

Hari ini merupakan hari kedua aku memegang jawatan baru...suri rumahtangga sepenuh masa. Setelah begitu lama aku berteka-teki, menimbang buruk dan baik, berdebat dengan Abah dan teman-teman, aku dengan rasmi meninggalkan perkhidmatan dengan organisasi yang sangat aku kasihi. 25 tahun tempoh perkhidmatan bukanlah masa yang pendek. Mulai 1.6.1984 hingga hari terakhir 31.10.2009, pelbagai peristiwa penting terjadi pada ku. Aku berkahwin dengan teman satu jabatan, aku dinaikkan pangkat beberapa kali, aku bertukar jabatan beberapa kali, aku menjalin hubungan persahabatan dengan teman sepejabat yang begitu ramai.

Malah anak-anak ku besarkan dengan hasil pendapatan ku di organisasi ini. Kami menikmati pelbagai faedah dari organisasi ini. Kami mengumpul harta hasil pendapatan dari organisasi ini, walaupun hartanya tidak sebanyak mana, tapi aku amat bersyukur dengan nikmat ini. Semuanya aku yakin dengan izin Allah hasil keikhlasan aku bertugas mencari rezeki.

Aku melangkah keluar dari organisasi ini dengan penuh kasih sayang. Aku membawa kenangan yang indah, nama yang baik dan rekod perkhidmatan yang bersih.


No comments: